Russian and Italian Academicism
06.09.2018
The Primorye State Art Gallery is currently offering a wonderful program of three exhibitions: “The Head of Ares”, “The Great Karl” (You can read more about the Karl Bryullov exhibition here ) and “Akademia. The journey from Italy to St Petersburg”. 

The latter exhibition features side by side the academic work by 15 Italian as well as 13 Russian Old Masters from the collection of the Primorye State Art Gallery.

Academicism came to be in Italy during the period of Renaissance in the XVI century. Since academicism is an heir to antiquity, it is largely concerned with the form of art of the ancient world and employs traditions which idealize the natural form. Although there were several different schools of academicism (Florence, Venice, Milan, Bologna etc.) and they all had their own ways of bestowing knowledge upon their students, they were united by their common origin in antiquity. The era of Renaissance after all, was a rebirth of antiquity.

Over the course of the last 500 years, up until the recent times, academicism has largely been the basis for painting around the world — after all, the principles taught at the Academy in Bologna were the same principles passed on to the young artists at the Imperial Academy when it opened in St Petersburg in 1757.

The exposition will offer the visitors a chance to witness and understand the development of academism in Europe and Russia, as well as the common traits and key features of the movement.

The exhibition opened on the 2 September and will run until 2 December 2018.



Живопись старых Итальянских и Русских мастеров во Владивостоке

В настоящее время Приморская картинная галерея предлагает прекрасную программу из трех выставок: «Голова Ареса», «Великий Карл» (читайте здесь о выставке Брюллова) и «Академия. Путешествие из Италии в Санкт-Петербург». 

На последней выставке представлена академическая живопись 15 итальянских, и 13 русских старых мастеров из коллекции Приморской картинной галереи.

Академизм зародился в Италии в период эпохи Возрождения в XVI веке. Поскольку академизм является наследником античности, он в значительной степени посвящен размышлениям о формах искусства древнего мира и использует традиции, которые идеализируют естественную форму. Хотя в Италии было несколько разных школ академизма, и все они имели свои собственные способы передачи знаний ученикам, их объединяли общие античные корни. Эпоха Возрождения, таким образом, являлась возрождением античности.
\
В течение последних 500 лет, вплоть до недавнего времени, академизм во многом был основой для живописи по всему миру. Принципы, преподаваемые в Академии в Болонье, были теми же самыми, которым учили молодых художников в Императорской академии, открывшейся в Санкт-Петербурге в 1757 году.

Экспозиция предлагает посетителям возможность лично проследить и понять развитие академизма в Европе и России, а также увидеть общие черты и ключевые особенности движения.

Выставка открылась 2 сентября и продлится до 2 декабря 2018 года.