Wolfsonian to launch two exhibitions of Russian 20th century graphic design
02.02.2018
The Wolfsonian at the Florida International University has been internationally recognized for the attention its given to the subject of political persuasion. The Museum has come out with numerous exhibitions and programs over its 22-year history, as the topic coincides with the mission and the collection of the Museum. 

This summer, the Wolfsonian jumps on the trend presenting two exhibitions focused around the early 20th century graphic design in Soviet Russia.

The bigger exhibition, “Constructing Revolution” organized by the Bowdoin College Museum of Art in Brunswick, will aim to highlight the remarkable levels of creativity and experimentation in the work of Soviet graphic designers despite the adversity of strict state guidelines. The exhibition will present more than 50 Soviet-era posters from the private collection of Svetlana and Eric Silverman, and plans to exhibit work by several prominent figures of the Russian avant-garde including Vladimir Mayakovsky, Aleksandr Rodchenko and Gustav Klutsis.

Some of the noteworthy works featured in the show are Dmitrii Moor’s Death to World Imperialism (1919), a 1920 poster of a worker holding a banner for the May Day celebration, Grigorii Shegal’s Down with Kitchen Slavery (1929), Working Men and Women-Everyone to the Election of Soviets (1930) by Gustav Klutsis, and A 1930 photomontage poster by Valentina Kulagina.

The smaller of the two shows, the complementary library exhibition “Red and Black” will be taking a look at ways in which the Constructivist movement influenced the work of its contemporary designers through rare books, postcards and periodicals. It will address the way the Soviet graphic designers were inspired by the contemporary and cultural ideals of Soviet Russia.

Image and video hosting by TinyPic

Музей «Wolfsonian» объявил две совпадающие выставки советской графики летом 2018 года

Музей, принадлежащий Международному Университету Флориды, признант на международном уровне за внимание, которое он уделяет теме политической пропаганды. В течение своей 22-летней истории, «Wolfsonian» провёл и осуществил многочисленные выставки и программы, посвящённые теме пропаганды, что совпадает с миссией и коллекцией Музея.

Этим летом «Wolfsonian» следует межнународному тренду, представляя две выставки, посвящённые Советскому, графическому дизайну начала XX века.
Крупная выставка «Строительство революции», организованная Музеем искусств Боудоинского колледжа в Брансуике, будет направлена на то, чтобы подчеркнуть замечательные уровни мастерства и эксперимент в творчестве советских графических дизайнеров, несмотря на строгие государственные ограничения.

На выставке будут представлены более 50 плакатов советской эпохи из частной коллекции Светланы и Эрика Сильвермана. Музей планирует выставить работы нескольких выдающихся деятелей русского авангарда, в том числе Владимира Маяковского, Александра Родченко и Густава Клуциса. Среди других примечательных работ, представленных на выставке:«Смерть мировому империализму» (1919) Дмитрия Мура, «Долой кухонное рабство» (1929) Григория Шегала, «Рабочие и работницы - все на перевыборы советов»,(1930) Густава Клуциса и плакат фотомонтажа (1930) Валентины Кулагиной.

Меньшая из двух, дополнительная выставка в библиотеке, «Красный и черный», обратит внимание на то, как конструктивистское движение повлияло на творчество дизайнеров-современников. История будет рассказана через редкие книги, открытки и периодические издания. Выставка расскажет о том, как советские художники-графики были вдохновлены современными и культурными идеалами Советской России.