Spectacular exhibition of authentic Russian avant-garde at the MAMbo in Bologna
19.02.2018
Recently, a lot of outrage has been expressed over the tragic Russian avant-garde show in Ghent. The Museum of Fine Arts in collaboration with Russian businessman Toporovsky had launched an exhibition of rare, previously unseen, and highly questionable works of Russian avant-garde. The disappointing story has developed over time, and although the exhibition has since been closed, the facts remain unclear and the so-called documents of authenticity remain unavailable.

Meanwhile, an outstanding exhibition of true Russian avant-garde at Museum of Modern Art in Bologna (MAMbo), celebrating the anniversary of the Russian Revolution is in full swing. The exhibit, which will run until May 13th, is titled “Revolutija. Da Chagall a Malevich, da Repin a Kandinsky” (Revolution. From Chagall to Malevich, from Repin to Kandinsky), and features over 70 works from the Russian Museum in St. Petersburg.

The exhibition feels much like an homage to the greatest hits of Russian avant-garde, featuring works by leading artists of the movement including but not limited to Malevich, Kandinsky, Repin, Chagall, Petrov-Vodkin and Filonov. The exhibition even accommodates for lesser known stars of the Russian avant-garde, including Mikhail Vexler, Vladimir Malagis, and Sofia Dymshits-Tolstaya. The exhibition even features a version of Vera Mukhina’s 1937 Worker & Kolkhoznitsa, which could be considered a sculpted epitome of Socialist Realism.

Aside from paintings, the exhibition also features historical films, photographs and sculpture. Some of the famous masterpieces that can be seen at the show are the Promenade by Chagall, The Black Square, The Black Cross and The Black Circle by Malevich, the Portrait of Poet Anna Achmatova by Natan Altman, and Kandinsky’s abstract works in an open conversation with the works of the legendary artist couple Michail Larionov and Natalia Goncharova.
The exhibition bears witness to the astonishing versatility and ingenuity of the Russian avant-garde and examines the artistic and culture movements in Russia at the time including the primitivism, cubo-futurism, suprematism and constructivism.

Furthermore, accompanying the exhibition is a stunning 232 page catalog which although printed exclusively in Italian, includes an array of photographs from the era of Russian avant-garde in the 60s and 70s.


Image and video hosting by TinyPic
 The Square, circle and cross, Kazimir Malevich, 1923
Круг, Квадрат и Крест, Казимир Малевич, 1923

Великолепная выставка аутентичного Русского авангарда в Музее «MAMbo» в Болонье.

В последнее время было много сообщений о возмутительной выставке Русского авангарда в Генте. «Museum of Fine Arts» совместно с бизнесменом Игорём Топоровским открыл выставку доселе неизвестных работ Русского авангарда. Впервые выставленные экспонаты возмутили экспертов и прессу своей явной фальшивостью и, после вызванного критиками скандала, подозрительную выставку закрыли. На данный момент вопросы остаются без ответов, а эксперты без документов подтверждающих аутентичность работ.

Тем временем, в Болонье празднуют столетний юбилей Русской Революции в «Museum of Modern Art in Bologna» (MAMbo). Выставка «Революция. От Шагала до Малевича, от Репина до Кандинского» привезла более 70 работ из Музея Русского Искусства в Санкт Петербурге и будет открыта до 13 Мая этого года.

Экспозиция отдаёт дань уважения Русскому авангарду, представляя «лучшие хиты» этого многостороннего движения. Среди авторов присутствуют самые известные имена такие как: Малевич, Кандинский, Шагал, Петров-Водкин и Филонов. Кроме того, в MAMbo позаботились и о менее известных представителях этого направления, выставив полотна Михаила Векслера, Владимира Малагиса, Софии Димшитс-Толстой и других. На выставке даже присутствует версия скульптуры Веры Мухиной «Рабочий и колхозница», которая является воплощением Советского реализма.

Среди знаменитых полотен: «Прогулка» Шагала, «Черный квадрат», «Чёрный крест» и «Черный круг» Малевича, портрет поэтессы Анны Ахматовой кисти Натана Альтмана, работы Кандинского в открытом диалоге с полотнами легендарных супругов-художников Михаила Ларионова и Натальи Гончаровой. Помимо живописи в Болонье представлены также скульптура, фильмы и фотографии.

Выставка свидетельствует об удивительной многосторонности и изобретательности представителей Русского авангарда и рассматривает творчество этих авторов сквозь призму разных художественных и культурных движений включая примитивизм, кубофутуризм, супрематизм и конструктивизм.

Наряду с выставкой Музей подготовил каталог. Опубликованный, к сожалению, только на итальянском языке, он включает 232 страниц и замечательные фотографии эпохи 60-х и 70-х годов.